.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رویای دانش آموزان یسرگچن رنگ واقعیت گرفت

دهیار روستای یسرگچن و دیگچه از توابع شهرستان گنبد کاووس استان گلستان از آغاز ساخت پل بر روی رودخانه این روستا خبر داد.

یعقوب حبیبلی در گفتگو با مهر اظهار داشت: در پی انتشار اخباری از سوی خبرگزرای مهر مبنی بر تردد و عبور دانش آموزان با قایق از رودخانه این منطقه، عملیات اجرایی ساخت این پل از سوی راه و ترابری منطقه آغاز شده است.

وی اظهار داشت: در روزهای گذشته، اتصالات فلزی به محل ساخت پل واقع در حاشیه گرگان رود حدفاصل روستای یسرگچن و دیگچه آورده شد و عملیات اجرایی آن به صورت رسمی مقرر است از هفته جاری آغاز شود.

وی با قدردانی از تلاشهای خبرگزاری مهر در راستای انعکاس مشکلات این روستای محروم خاطرنشان کرد: سالها اهالی منطقه در آرزوی ساخت پل بر روی این رودخانه بودند که خوشبختانه اطلاع رسانی و گزارشهای این رسانه نتیجه بخش بوده است.

حبیبلی بیان داشت: روستای یسرگچن از دو روستای یسرگچن شمالی و جنوبی تشکیل شده است که اهالی روستای یسرگچن جنوبی به دلیل خویشاوندی و ارتباطات قومی و محلی با روستای دیگچه مجبورند برای رفتن به این روستا از عرض رودخانه با قایق عبور کنند.

دهیار روستای یسرگچن یادآور شد: دو روستای یسرگچن حدود 70 دانش آموز در مقاطع مختلف دارد که دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان یسرگچن جنوبی مجبورند برای رفتن به مدرسه از عرض رودخانه عبور کنند.

گزارشهای خبرگزاری مهر صحت دارد

این گفته حبیبلی درحالیست که پیش از این "نبی الله آخوندی" مدیر آموزش و پرروش گنبد کاووس اعلام کرده بود، دانش آموزان این روستا برای رفتن به مدرسه نیازی به عبور از عرض رودخانه با قایق ندارند و مدعی شده بود گزارشهای خبری و تصویری خبرگزاری مهر، سلیقه شخص خبرنگار است و صحت ندارد.


دهیار روستای یسرگچن عنوان کرد: اکنون تنها راه ارتباط اهالی روستای یسرگچن با روستای دیگچه از طریق عبور از عرض رودخانه گرگان رود است که باید با قایق این مسافت طی شود.

وی عرض رودخانه گرگان رود و محل عبور دانش آموزان و اهالی را 44 متر اعلام و اضافه کرد: عمق آب این رودخانه در این محل بین سه تا پنج متر است که اکنون به دلیل کاهش دبی آب به یک متر کاهش یافته است.

وی خاکی بودن جاده ارتباطی این روستا را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: جاده روستای یسرگچن به طول سه کیلومتر خاکی و نامناسب است که تردد را با مشکل روبرو کرده و نیازمند شن ریزی و آسفالت است.

حبیبلی، تسریع در اجرای طرح هادی این روستای محروم را از دیگر خواسته های اهالی منطقه برشمرد و خواهان توجه ویژه مسئولان امر در این زمینه شد.

روستای یسرگچن در 25 کیلومتری غرب شهرستان گنبدکاووس با جمعیتی حدود هزار و 107 نفر واقع است و این ‌روستا توسط رودخانه‌ای کم آب به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده که بیشترین جمعیت (172خانوار و902 نفر) در شمال روستا ساکن است و حدود 35 خانوار با 205 نفر جمعیت در قسمت جنوبی سکونت دارند.

اکنون در هر دو قسمت شمال و جنوب بدلیل وجود رودخانه 2 واحد آموزشی مستقل به نام‌های شهید نورانی با کد 27356507 در قسمت اصلی با 86 دانش‌آموز ابتدایی در فضای آموزشی مجزا و آموزشگاه یاسین باکد 27367401 در یسیرگچن جنوبی با 23 دانش‌آموز مختلط فعال است.

در روستای (یسرگچن جنوبی) پنج دانش‌آموز پسر در مقطع راهنمایی تحصیلی و دو دانش‌آموز پسر دوره متوسطه مشغول تحصیل هستند که برای تحصیل مجبورند به روستای مجاور(دیگچه) که حدود سه کیلومتر فاصله دارد از تنها راه ارتباطی یعنی رودخانه و به وسیله قایق تردد کنند که اهالی روستا نیز به همین صورت عمل می‌ کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.